- START
- O Projekcie
- O Radzie
- Skład Rady i Eksperci
- Publikacje/raporty
- Multimedia
- Wydarzenia
- E-Kompetencje
- Kontakt
Za nami już konferencja „Zarządzanie Personelem i Relacjami w Edukacji”!
14 grudnia 2023 roku spotkaliśmy się z menedżerami edukacji z uczelni, szkół i Jst oraz wszystkimi zainteresowanymi tematyką megatrendów w kontekście zarządzania personelem i relacjami w edukacji.
Konferencję otworzyli Barbara Matyaszek-Szarek – Prezes Zarządu Heuresis Sp. z o.o oraz Michał Kądziołka – wicedyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie. Następnie prelekcję otwierającą „Zarządzanie personelem i relacjami w świetle badań i mega trendów” wygłosiła Pani Barbara Matyaszek-Szarek.
Odbyły się również dwa panele dyskusyjne:
Czytaj więcej: Konferencja „Zarządzanie Personelem i Relacjami w Edukacji”
Zapraszamy 29 listopada (w godz. 10:00-14:30) na debatę „Jakość usług publicznych i e-administracja”. Odbędzie się ona w Hotelu NYX (ul. Chmielna 71). Rejestracja dostępna jest na stronie naszego partnera – Agencji Newseria. Dla osób zarejestrowanych, które nie dotrą na miejsce wyślemy link do transmisji.
Aplikacje publiczne są jak papierek lakmusowy wskazujący, czy możemy zaufać aparatowi administracyjnemu i czy jest on dla nas przyjazny. Korzystanie z e-usług powinno skrócić czas załatwiania spraw dla obywateli, a z drugiej strony – pozwolić na zmniejszenie obciążenia pracowników sektora publicznego. Poza aspektem czysto wizerunkowym i organizacyjnym trzeba zwrócić uwagę, że jakość aplikacji publicznych wpływa na nasze bezpieczeństwo – ochronę danych osobowych zgromadzonych w rejestrach oraz minimalizowanie ryzyka cyberataków. Niewątpliwie sprawna e-administracja ułatwia także prowadzenia biznesu, co przekłada się na lepsze wskaźniki ekonomiczne.
Naszym celem jest stworzenie platformy, na której eksperci z instytucji publicznych i komercyjnych będą mieli okazję dyskutować, wymieniać poglądy oraz poszukiwać innowacyjnych rozwiązań zdiagnozowanych problemów w obszarze usług publicznych.
Debata odbywa się pod Honorowym patronatem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Partnerem merytorycznym jest Sektorowa Rada ds. Kompetencji – Informatyka oraz Sektorowa Rada ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo.
Czytaj więcej: Debata „Jakość usług publicznych i e-administracja”
Zapraszam do wzięcia udziału w Konferencji Naukowej krAIna programowania. Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo w poniższych materiałach:
Kompetencje związane z cyberbezpieczeństwem to obecnie najbardziej poszukiwane umiejętności technologiczne, zwłaszcza w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a luka kompetencyjna w tym obszarze dodatkowo nasiliła się po agresji Rosji na Ukrainę – wynika z raportu opublikowanego przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji. Wynika z niego, że w Polsce już w tej chwili brakuje ponad 10 tys. specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa. A w najbliższym czasie zapotrzebowanie na nich będzie gwałtownie rosnąć m.in. w związku z wdrożeniem dyrektywy NIS2. Znacząco rośnie też popyt na kompetencje związane ze sztuczną inteligencją, 5G, internetem rzeczy czy analityką danych. Brak specjalistów w tych dziedzinach ogranicza zdolność firm do rozwoju i wdrażania innowacji, dlatego eksperci wskazują na pilną potrzebę niwelowania luk kompetencyjnych.
– Mówiąc o kadrach z branży teleinformatyki i telekomunikacji, możemy się tutaj pochwalić poziomem kształcenia, który jest w Polsce realizowany. Swoje centra badawcze i rozwojowe w Polsce założyły największe, światowe korporacje, jak chociażby Samsung, Ericsson czy Nokia, a oprogramowanie i najnowsze technologie związane z 5G powstają właśnie w Polsce, oczywiście w ramach międzynarodowej współpracy. Polska kadra R&D współpracuje m.in. ze Stanami Zjednoczonymi i Azją, jednak kiedy porównujemy naszych inżynierów z inżynierami w innych regionach geograficznych, to widzimy, że ich kompetencje, jeśli nie są wyższe, to przynajmniej są równe, na najwyższym światowym poziomie. Tym, co nas wyróżnia i dlaczego jesteśmy konkurencyjni w porównaniu na przykład ze Stanami, jest ciągle koszt pracownika. Natomiast tu nie chodzi o to, żeby było drożej albo taniej, tu chodzi o efektywność – mówi agencji Newseria Biznes dr inż. Andrzej Dulka, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.
Od lat Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości próbowała diagnozować podstawowe problemy, z którymi boryka się polski biznes oraz szukała na nie odpowiedzi. Dawniej była to promocja zatrudnienia i pozyskiwanie nowych inwestycji. Teraz pojawiły się nowe wyzwania – jednym z nich jest tzw. luka kompetencyjna, zarówno, jeśli chodzi o przedsiębiorców, jak i ich pracowników.
Odpowiedzią na ten problem miały być sektorowe rady ds. kompetencji. Ich powstanie miało być katalizatorem różnego rodzaju działań, w tym rozwoju systemu edukacyjnego, analizy bieżących problemów i szukania na nie odpowiedzi oraz wspierania zmian w sposobie zarządzania organizacjami, również, w ramach dyskusji z instytucjami naukowymi oraz pracodawcami, przy wsparciu konkretnych środków finansowych pochodzących m.in. z Unii Europejskiej.
Więcej:
https://mycompanypolska.pl/artykul/jak-odwrocic-bieg-rzeki/12969