Rozwój = Wiedza + Edukacja

Projektowanie i zlecanie badań rynku pracy sektora IT

Identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji oraz kwalifikacji

Rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji

Współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych

previous arrow
next arrow
Slider

We wrześniu zakończyło się finansowanie działania Sektorowej Rady ds. Kompetencji Informatyka. Jej funkcjonowanie pozwoliło na kompleksową identyfikację i prognozowanie potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych, co z kolei przyczyniło się do wdrażania przedsięwzięć systemowych. Więcej przeczytacie Państwo na łamach Gazety Prawnej.

https://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/9323262,cel-jest-jeden-korzystne-zmiany-w-sektorze.html

Jeszcze do niedawna szacowało się, że w wyniku postępującej automatyzacji znaczna część osób całkowicie straci pracę, a tylko nieco mniejsza grupa będzie mogła się przekwalifikować. Obecnie sytuacja jest odwrotna – już badania z 2019 r. potwierdzały, że liczba nowych miejsc pracy związanych z AI jest trzykrotnie wyższa niż tych utraconych w wyniku jej wprowadzenia – wynika z raportu Sektorowej Rady ds. Kompetencji.

 

https://beskidy.news/biznes/8190-gdgd

Jeszcze do niedawna szacowało się, że w wyniku postępującej automatyzacji znaczna część osób całkowicie straci pracę, a tylko nieco mniejsza grupa będzie mogła się przekwalifikować. Obecnie sytuacja jest odwrotna – już badania z 2019 r. potwierdzały, że liczba nowych miejsc pracy związanych z AI jest trzykrotnie wyższa niż tych utraconych w wyniku jej wprowadzenia – wynika z raportu Sektorowej Rady ds. Kompetencji.

 

https://digger.news/automatycznie-zapisany-szkic-14/

Współpraca środowiska naukowego z firmami technologicznymi w kontekście sztucznej inteligencji była jednym z kluczowych tematów wrześniowej konferencji pod merytorycznym patronatem Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Informatyka.

https://crn.pl/artykuly/ai-wymaga-nowych-kompetencji/

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Lider projektu:


Partner projektu:

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Projekt nr UDA-POWR.02.12.00-00-0002/16 jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020