- START
- O Projekcie
- O Radzie
- Skład Rady i Eksperci
- Publikacje/raporty
- Multimedia
- Wydarzenia
- E-Kompetencje
- Kontakt
Zapraszam do obejrzenia wywiadu z dr hab. Arturem Maciągiem, Prorektorem ds. Studenckich i Dydaktyki Politechniki Świętokrzyskiej podczas III edycji forum Edumixer 2019.
Po ustaniu pandemii około 30% pracowników nie wróci do pracy biurowej, pozostaną przy pracy zdalnej - prognozuje Gartner. W związku z zagrożeniem koronawirusem pracę zdalną zleciło swoim pracownikom 88% firm na świecie i w Polsce. Do tej pory pracowało w ten sposób ok. 5% zatrudnionych. Gdy minie ryzyko, co najmniej jednak trzecia wszystkich pracujących obecnie z domu pozostanie przy tej formie świadczenia pracy. Będą wykonywać swoje zadania zdalnie korzystając z możliwości oferowanych przez technologie teleinformatyczne. Pytanie: w jaki sposób wpłynie to na rozwój zapotrzebowania na kompetencje informatyczne? Więcej na ten temat w naszej Bazie Wiedzy.
Kto będzie tworzył nowe rozwiązania – firmy IT, zespoły BizDevOps… Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Krzysztofem Tomkiewiczem, Prezesem Fundacji Governica, udzielonego podczas Sesji Rady ds. Kompetencji -Informatyka na 25. Forum Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.
Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z udzielonego przez dr hab. Michała Golińskiego, profesora Szkoły Głównej Handlowej, podczas III edycji forum Edumixer 2019.
Jedną z form debaty w ramach projektu „Wspieranie realizacji II etapu wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji na poziomie administracji centralnej oraz instytucji nadających kwalifikacje i zapewniających jakość nadawania kwalifikacji" było zorganizowane przez IBE spotkanie na temat „Zintegrowany System Kwalifikacji jako narzędzie rozwoju kompetencji ICT” (11 marca bm.).
Z uwagi na tematykę spotkania – będącą w obszarze żywotnego zainteresowania Rady ds. Kompetencji – Informatyka – jej przedstawiciele włączyli się zarówno w proces wypracowywania koncepcji merytorycznej spotkania, jak i wzięli aktywny udział w samej debacie.
Od dłuższego czasu Rada nosiła się z zamiarem powołania Bazy Ekspertów – profesjonalnego zespołu specjalistów wspierających Radę w jej działaniach merytorycznych. Na ostatnim, listopadowym posiedzeniu Rady zatwierdzono regulamin Bazy Ekspertów, a w lutym br. odbyło się pierwsze posiedzenie Kapituły Bazy Ekspertów, która opiniuje i rekomenduje kandydatów na ekspertów. W skład Kapituły Bazy Ekspertów wchodzą:
Miło nam poinformować, że dr inż. Dominik Strzałka – Kierownik Zakładu Systemów Złożonych na Wydziale Elektrotechniki i Informatyki Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza, członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Informatyka uzyskał pozytywną rekomendację Kapituły i został powołany przez Prezydium Rady na eksperta. Baza Ekspertów publikowana jest na bieżąco na stronie WWW Rady, w jej części otwartej, dostępnej publicznie.