- START
- O Projekcie
- O Radzie
- Skład Rady i Eksperci
- Publikacje/raporty
- Multimedia
- Wydarzenia
- E-Kompetencje
- Kontakt
Polska myśl innowacyjna w światowej branży ICT i nowych technologii, rozwiązania AI i Internet Rzeczy w procesach innowacji, znaczenie cyfryzacji dla rozwoju gospodarki i usług publicznych, chmura obliczeniowa i jej rola w budowie centrum finansowego nowej generacji, krajowa produkcja i dystrybucja gier komputerowych.
To tylko niektóre zagadnienia, które zostały omówione podczas trzech debat eksperckich, zorganizowanych przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu w ramach promocji polskiej branży ICT i gamedev podczas Expo 2020 Dubai. Seria debat online odbyła się 25 lutego.
Czytaj więcej: Podsumowanie debaty „Software, gry, e-sport – dobra narodowe w XXI w.?”
Polska myśl innowacyjna w światowej branży ICT i nowych technologii, rozwiązania AI i Internet Rzeczy w procesach innowacji, znaczenie cyfryzacji dla rozwoju gospodarki i usług publicznych, chmura obliczeniowa i jej rola w budowie centrum finansowego nowej generacji, krajowa produkcja
i dystrybucja gier komputerowych. To tylko niektóre zagadnienia, które zostały omówione podczas trzech debat eksperckich, zorganizowanych przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu w ramach promocji polskiej branży ICT i gamedev podczas Expo 2020 Dubai. Seria debat online odbyła się 25 lutego.
W imieniu Federacji Stowarzyszeń Naukowo – Technicznych NOT oraz Politechniki Warszawskiej, mamy przyjemność zaprosić na konferencję on-line, organizowaną w ramach obchodów Światowego Dnia Inżyniera dla Zrównoważonego Rozwoju, w dniu 4 marca 2022 r., o godz. 10.30.
Tegoroczna edycja Światowego Dnia Inżyniera dla Zrównoważonego Rozwoju odbywa się pod hasłem „Zbudujmy lepszą inżynierię przyszłości”. Do wystąpień w trakcie konferencji zaprosiliśmy wybitnych przedstawicieli środowiska nie tylko inżynierów, ale również naukowców, pracowników administracji, a także studentów. Mamy nadzieję, że ich głos sprowokuje do dyskusji i tworzenia kolejnych, innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych, które pozwolą na zrównoważony i przyjazny dla środowiska rozwój techniczny.
Przebieg pandemii zmusza nas do organizacji wydarzenia w formule on-line, jednak liczymy na Pana udział. Prosimy również o przekazanie niniejszego zaproszenia osobom, które mogą być zainteresowane tematyką naszego spotkania – szeroka dyskusja na tak ważne tematy sprzyja poszukiwaniom najlepszych rozwiązań. Rejestracji do platformy VMS, na której odbędzie się spotkanie można dokonać pod adresem: https://sdi.enot.pl/
Dynamicznie postępująca transformacja cyfrowa wymaga od regulatorów bieżącej aktualizacji przepisów. Branża teleinformatyczna budowana jest na ogromnej ilości danych, które są zbierane
w celu analizowania i ulepszania pojawiających się narzędzi, usług i rozwiązań. Aby jednak podejmowane w tym zakresie działania nie szkodziły użytkownikom, muszą być realizowane
w sposób etyczny, a ich ramy prawne powinny być transparentne. Jakie trendy w obszarze będą szczególnie istotne w 2022 roku?
Czytaj więcej: Trendy w prawie nowych technologii na 2022 rok
Branża ICT należy do najbardziej dynamicznych sektorów gospodarki. Stały rozwój przekłada się na duże zapotrzebowanie na wyspecjalizowane kadry. Potwierdzają to dane z tegorocznego badania koniunktury Głównego Urzędu Statystycznego – ponad 45 proc. firm z branży IT wskazało, że braki wykwalifikowanych pracowników są barierą w codziennej działalności. Postępująca transformacja cyfrowa wpływa również na tworzenie nowych stanowisk, a to wymaga działania także ze strony kandydatów oraz pracowników, którzy już są częścią rynku. Żeby zachować konkurencyjność, muszą cały czas podnosić swoje kompetencje.
- Sektorowe Rady ds. Kompetencji – Informatyka oraz Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo przeprowadziły badanie, które miało na celu sprawdzić wpływ pandemii Covid-19 na firmy i ich zapotrzebowanie na kompetencje w związku ze skutkami i problemami, jakie napotkały na swojej drodze. Można powiedzieć o całej branży ICT, że była ratunkiem dla gospodarki i umożliwiła codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz realizowanie przez nich projektów i utrzymanie obsługi klientów – powiedział podczas Konferencji EDUMIXER Andrzej Gontarz, ekspert Sektorowej Rady ds. Kompetencji Informatyka.
- W momencie pojawienia się pandemii największe znaczenie dla firm ICT miało utrzymanie ciągłości działania firm – na co wskazało po 67 proc. badanych oraz organizacja pracy zdalnej i zapewnienie bezpieczeństwa danych, aplikacji i sieci w związku z wprowadzeniem takiego trybu i świadczenia usług na odległość – po 64 proc. Jeśli chodzi o krytyczne obszary obecnie, to najważniejszym zadaniem dla respondentów są już wymienione obszary: najwyżej znalazło się utrzymanie ciągłości działania firmy – dla 69 proc.; zapewnienie bezpieczeństwa danych, aplikacji i sieci w związku z wprowadzeniem pracy zdalnej oraz zdalnej obsługi klientów i świadczenia usług na odległość – 65 proc. wskazań - dodał Dariusz Chełstowski, ekspert Sektorowej Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja
i Cyberbezpieczeństwo.
Czytaj więcej: Kompetencyjne trendy i wyzwania w branży ICT w 2022 roku