- START
- O Projekcie
- O Radzie
- Skład Rady i Eksperci
- Publikacje/raporty
- Multimedia
- Wydarzenia
- E-Kompetencje
- Kontakt
Zadania Rady Sektorowej ds. Kompetencji Informatyka to m.in:
1) rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji i jej dostosowania do potrzeb rynku pracy w sektorze IT,
2) współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych działających w zakresie zintegrowania edukacji i pracodawców (przedsiębiorstw o kodach PKD J.58.2, J.62, J.63.1)
3) określanie obszarów badawczych odnoszących się do kompetencji w sektorze IT oraz zlecanie ww. badań,
4) identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji oraz kwalifikacji,
5) przekazywanie informacji nt. zapotrzebowania na kompetencje IT do instytucji edukacyjnych, instytucji rynku pracy, w tym agencji zatrudnienia oraz powiatowych urzędów pracy,
6) przekazywanie informacji nt. specyficznych potrzeb sektora IT w obszarze kompetencji do partnerów społecznych dokonujących identyfikacji potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw w danym sektorze.
Sektorową Radę tworzą przedstawiciele następujących typów instytucji:
1) przedsiębiorstw tworzących sektor/organizacji pracodawców,
2) instytucji edukacji formalnej lub pozaformalnej prowadzących kształcenie i szkolenie zawodowe na potrzeby sektora,
3) związków zawodowych,
4) Wojewódzkich Rad Rynku Pracy,
5) instytucji pełniącej funkcję regulatora lub nadzoru dla sektora,
6) stowarzyszeń zawodowych,
7) innych podmiotów istotnych z punktu widzenia działalności Rady, np. Obserwatorium Rynku Pracy, itp.
Członkowie Rady działają w niej dobrowolnie i na podstawie woli współpracy. Każdy z członków uczestniczy w Radzie na równych prawach.
Merytoryczne kryteria kwalifikacji członków Rady Sektorowej ds. Kompetencji Informatyka:
Członek Rady musi spełniać następujące kryteria merytoryczne (aby zostać członkiem Rady należy spełniać co najmniej 2 z 5 następujących kryteriów):
1) co najmniej 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu działań o charakterze edukacyjnym prowadzonych w ramach i/lub na rzecz sektora IT,
2) co najmniej 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu działań o charakterze badawczym prowadzonych w ramach i/lub na rzecz sektora IT,
3) co najmniej 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu innych działań w ramach i/lub na rzecz sektora IT,
4) doświadczenie związane z opiniowaniem, tworzeniem lub współtworzeniem programów edukacyjnych dot. sektora IT,
5) uczestnictwo w pracach nad Polską Ramą Kwalifikacji lub Sektorową Ramą Kwalifikacji dla sektora IT,
6) prowadzenie działalności gospodarczej w sektorze w okresie 2 lat od daty zadeklarowania przystąpienia do Rady.
Polskie Towarzystwo Informatyczne
Zarząd Główny
ul. Solec 38 lok. 103
00-394 Warszawa
NIP: 522-000-20-38
REGON: 001236905
KRS: 0000043879
tel: +48 22 838 47 05
fax: +48 22 636 89 87
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator projektu: Beata Ostrowska
Telefon kontaktowy: 501 957 105