Rozwój = Wiedza + Edukacja

Projektowanie i zlecanie badań rynku pracy sektora IT

Identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji oraz kwalifikacji

Rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji

Współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych

previous arrow
next arrow
Slider

Firma ManpowerGroup przeanalizowała ponad 11 tysięcy gier reprezentujących 13 gatunków – począwszy od gier akcji/przygodowych, przez gry fabularne (tzw. RPG), kończąc na grach muzycznych i niezależnych (indie). Okazało się, że granie w gry wideo może dać kandydatom do pracy przewagę  w procesie rekrutacyjnym. Jest to konsekwencja tego, że gry rozwijają u grających w nie osób szczególnie poszukiwane dziś na rynku pracy tzw. kompetencje miękkie.

„Granie rozwija nie tylko umiejętności techniczne, lecz także kompetencje miękkie, które obecnie zyskują na znaczeniu w dobie rozwijającej się automatyzacji procesów. Gracze wnoszą do organizacji kreatywność, inteligencję emocjonalną i złożone umiejętności rozwiązywania problemów. Ponadto gry uczą o tym, jak efektywnie przekazywać informacje zwrotne. Pandemia zwiększyła popyt na takie umiejętności miękkie jak współpraca, komunikacja i zdolność uczenia się, a granie w gry może je rozwinąć i udoskonalić” - czytamy w raporcie „Game to Work” opracowanym przez Manpower Group.

Przykładowo osoby grające w „World of Warcraft” czy w „Assassin’s Creed” rozwijają umiejętność współpracy i komunikacji, gracze w „Call of Duty” oraz „FIFA” - myślenie krytyczne i zdolność rozwiązywania problemów. Szczegółowe korelacje zawarte zostały w sporządzonym przez autorów badania schemacie odnoszącym się do różnych kompetencji zawodowych. Wskazane też zostały grupy stanowisk, na których poszczególne umiejętności odgrywają najważniejszą rolę przy dopasowywaniu profilu kandydata do danego zawodu. Dla przykładu, gracz grający w niezależne gry komputerowe (tzw. indie) i gry muzyczne, takie jak „Mario Party” czy „Guitar Hero” rozwija, zdaniem ekspertów Manpower Group, kompetencje miękkie, które są cenne w branży magazynowej, czyli kreatywność, współpraca, aktywne uczenie się, koordynacja, które są potrzebne na stanowisku specjalisty ds. produkcji cyfrowej.

Więcej informacji na temat możliwości wykorzystania gier komputerowych do kształtowania poszukiwanych na rynku pracy kompetencji można znaleźć w raporcie Manpower Group pt. „Game to Work” (https://www.manpowergroup.pl/2020/11/26/jaki-sposob-gracze-rozwijaja-pozadane-przez-pracodawcow-umiejetnosci-miekkie/).  

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Lider projektu:


Partner projektu:

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Projekt nr UDA-POWR.02.12.00-00-0002/16 jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020