Wprowadzona 16 lat temu matura z informatyki nie cieszy się popularnością, w tym roku wybrało ją zaledwie 3,4 % maturzystów, czyli niecałe 9 tys. uczniów (maturzystów było prawie 260 tys.). Mogło by się więc wydawać, że do egzaminu z informatyki przystępują prawdziwi zapaleńcy, ale wyniki egzaminów temu przeczą: połowa oblała. Znakomita większość zdała na tróję, a zaledwie 4 %, czyli 350 osób uzyskało ocenę powyżej 85 %, czyli bardzo dobrą.
Próbę diagnozy tej niewesołej sytuacji podejmie na XVII Konferencji „Informatyka w Edukacji” (22-25.09.2020) prof. Krzysztof Diks z Uniwersytetu Warszawskiego, a prof. Wojciech Cellary z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, poprowadzi panel dyskusyjny z tezą: „Obowiązkowa matura z informatyki drogą do polskiego społeczeństwa cyfrowego”.
Współorganizatorem tegorocznej 4-dniowej konferencji, poświęconej wyzwaniom związanym z nauczaniem zdalnym – obok Polskiego Towarzystwa Informatycznego – jest Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Przygotowanie wydarzenia wspomaga także Polskie Biuro ECDL.
Program konferencji: https://iwe.mat.umk.pl/iwe20/. Udział w obradach – za pomocą platformy Webex – jest bezpłatny.