Rozwój = Wiedza + Edukacja

Projektowanie i zlecanie badań rynku pracy sektora IT

Identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji oraz kwalifikacji

Rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji

Współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych

previous arrow
next arrow
Slider

Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z panem Krzysztofem Kurowskim z Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego, afiliowanego przy Instytucie Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk, który jest także członkiem Sektorowej Rady ds. Kompetencji Informatyka. Opowiada on w nim o innowacyjnym podejściu do tworzenia i testowania nowych technologii w ramach tzw. żywych laboratoriów. Pozwalają one lepiej ocenić użyteczność nowych usług i produktów na wczesnym etapie ich prototypowania.

dr inż. Krzysztof Kurowski jest doktorem inżynierem w dziedzinie informatyki. Tytuł ten otrzymał na Politechnice Poznańskiej. Od roku 2008 pracuje na stanowisku Kierownika Działu Aplikacji w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym ICHB PAN. Od wielu lat uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i badawczo-rozwojowych w obszarze szeroko pojętych Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) i wykorzystania ich w różnych dziedzinach wiedzy. Zdobywał doświadczenie jako research visitor w wielu instytucjach naukowo-badawczych, m.in. University of Queensland, Australia, Louisiana State University, USA czy Argonne National Lab, USA. Jego zainteresowania badawcze związane są z modelowaniem zaawansowanych symulacji komputerowych, aplikacji i usług sieciowych nowych generacji oraz problematyką szeregowania i optymalizacji wykorzystania zasobów komputerowych. W ostatnim latach mocno związany z wykorzystywaniem TIK w edukacji, między innymi poprzez koordynowanie prac z ramienia partnera technologicznego w inicjatywach takich jak żywe laboratoria B+R dla edukacji, repozytoria otwartych zasobów edukacyjnych oraz nowych interfejsów człowiek-komputer.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Lider projektu:


Partner projektu:

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Projekt nr UDA-POWR.02.12.00-00-0002/16 jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020