Rozwój = Wiedza + Edukacja

Projektowanie i zlecanie badań rynku pracy sektora IT

Identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji oraz kwalifikacji

Rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji

Współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych

previous arrow
next arrow
Slider

 

Wyższa Szkoła Humanitas oraz Polskie Towarzystwo Informatyczne zapraszają na

 

FORUM INNOWACYJNOŚCI

Innowacje w biznesie. Gospodarka 4.0

Wydarzenie obejmuje dwa seminaria poświęcone dostosowaniu funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw do wymogów rozwijającej się cywilizacji poprzez podwyższenie poziomu kompetencji cyfrowych pracowników i  ich certyfikację.

W seminariach wezmą udział przedstawiciele instytucji państwowych odpowiedzialnych za rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce, przedstawiciele organizacji pozarządowych, przedstawiciele środowisk związanych z edukacją, administracją i przemysłem oraz osoby zainteresowane funkcjonowaniem społeczeństwa informacyjnego.

Wydarzenie ma formę zdalną.

3 grudnia 2020, Seminarium Gospodarka 4.0 - ewolucja czy rewolucja?
Link do rejestracji na wydarzenie: https://wshumanitas200.clickmeeting.com/627666956/register

10 grudnia 2020, Seminarium Certyfikacja kompetencji cyfrowych pracowników przedsiębiorstw
Link do rejestracji na wydarzenie: https://wshumanitas200.clickmeeting.com/917489796/register

Zapraszamy do udziału w konferencji Forum Innowacyjności - Innowacje w Biznesie. Gospodarka 4.0.

Loading...

Prawie połowa polskich programistów nie może pochwalić się dłuższym niż cztery lata doświadczeniem w pracy - wynika z badania przeprowadzonego przez Just Join IT.

20,73% uczestników „Antybadania 2020 polskich programistów” firmy Just Join IT nie ma dłuższego niż rok doświadczenia komercyjnego w pracy w obszarze IT. Prawie tyle samo, 22,12%, może pochwalić się stażem w zakresie jedynie 2-4 lat. Niecałe 20% (dokładnie 17,80%) wykonuje obowiązki programisty dłużej niż 8 lat, w tym 3,63% ponad 15 lat.

Z jakim przygotowaniem polscy programiści trafili do zawodu? Głównie są to osoby po studiach wyższych. Ponad połowa respondentów, 54,13%,  zadeklarowała posiadanie kierunkowego, związanego z programowaniem wykształcenia wyższego. 11,06% ankietowanych skończyło inne kierunki studiów, w tym 4,28% o profilu humanistycznym. 16,57% przyznało, że jeszcze studiuje. Programistów z wykształceniem średnim jest ogółem 18,24%, w tym 5,91% ze średnim specjalistycznym.

Większość developerów swoją przygodę z programowaniem zaczęła już jednak przed podjęciem specjalistycznej edukacji. 60,67% uczestników badania twierdzi, że pierwsze kroki w dziedzinie programowania stawiało samodzielnie. 35,27 % zetknęło się z nauką programowania na studiach. Jedynie 4,06% ankietowanych zaczęła uczyć się kodowania na szkoleniach.

 
Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w czwartej edycji Forum Współpracy Edukacji i Biznesu EDUMIXER, podczas którego będę miała przyjemność zabrać głos.
Tematyka konferencji jest poświęcona współpracy edukacji i biznesu IT oraz sektora Telekomunikacji i Cyberbezpieczeństwa w czasach przełomowych i niezwykle ważnych przemian technologicznych.
 
Cele Forum:
• wypracowanie propozycji zmian w programach kształcenia uwzględniające rozwój technologiczny oraz potrzeby dynamicznego rynku pracy
• wymiana doświadczeń i transfer najlepszych praktyk pomiędzy sektorem edukacji formalnej i pozafomalnej oraz przedsiębiorcami i instytucjami
• poprawienie współpracy i zbudowanie partnerstwa pomiędzy podmiotami kształtującymi rynek pracy
• identyfikacja potrzeb kompetencyjnych poszczególnych grup specjalistów w obszarach IT, telekomunikacja i cyberbezpieczeństwo
• rekomendacja konkretnych rozwiązań, które zapewnią potrzebne kompetencje dla zainteresowanych podmiotów
 
Kiedy? 1-3 grudnia ONLINE.
Udział w konferencji jest bezpłatny, więc nie ma na co czekać - zarejestruj się już dziś: https://bit.ly/2J8TyXR

Pandemia COVID-19 skutkowała pogorszeniem sytuacji branż, w związku z czym podjęto decyzję o przygotowaniu wsparcia dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw w obszarze szkoleń i doradztwa, które ma na celu likwidację skutków pandemii. Wsparcie to jest efektem wielostopniowych negocjacji, w które zaangażowane były rady sektorowe, PARP, Ministerstwo Rozwoju oraz Instytucja Zarządzająca PO WER. W ich wyniku zdiagnozowano najpilniejsze potrzeby sektorów oraz określono ich zakres merytoryczny. Więcej o programie:

 


Zapraszamy na konferencję, której celem jest podjęcie naukowego dyskursu nad kluczowymi zadaniami stojącymi przed współczesną edukacją i sformułowanie wskazań dla praktyki pedagogicznej w kontekście kształcenia dla przyszłości, z uwzględnieniem zmiany i jej konsekwencji wywołanej stanem pandemii.

Kiedy: 25 listopada 2020
Gdzie: zdalnie
Więcej informacji: https://lnkd.in/g5yMzjm

Linki do poszczególnych części programu konferencji dostępne są w załączonym zaproszeniu w formacie PDF (link).

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Lider projektu:


Partner projektu:

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Projekt nr UDA-POWR.02.12.00-00-SR03/18 jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020