Rozwój = Wiedza + Edukacja

Projektowanie i zlecanie badań rynku pracy sektora IT

Identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji oraz kwalifikacji

Rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji

Współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych

previous arrow
next arrow
Slider

Wprowadzona 16 lat temu matura z informatyki nie cieszy się popularnością, w tym roku wybrało ją zaledwie 3,4 % maturzystów, czyli niecałe 9 tys. uczniów (maturzystów było prawie 260 tys.). Mogło by się więc wydawać, że do egzaminu z informatyki przystępują prawdziwi zapaleńcy, ale wyniki egzaminów temu przeczą: połowa oblała. Znakomita większość zdała na tróję, a zaledwie 4 %, czyli 350 osób uzyskało ocenę powyżej 85 %, czyli bardzo dobrą.

Próbę diagnozy tej niewesołej sytuacji podejmie na XVII Konferencji „Informatyka w Edukacji” (22-25.09.2020) prof. Krzysztof Diks z Uniwersytetu Warszawskiego, a prof. Wojciech Cellary z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, poprowadzi panel dyskusyjny z tezą: „Obowiązkowa matura z informatyki drogą do polskiego społeczeństwa cyfrowego”.

Współorganizatorem tegorocznej 4-dniowej konferencji, poświęconej wyzwaniom związanym z nauczaniem zdalnym – obok Polskiego Towarzystwa Informatycznego – jest Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Przygotowanie wydarzenia wspomaga także Polskie Biuro ECDL.

Program konferencji: https://iwe.mat.umk.pl/iwe20/. Udział w obradach – za pomocą platformy Webex – jest bezpłatny.

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Lider projektu:


Partner projektu:

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Projekt nr UDA-POWR.02.12.00-00-0002/16 jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020