Rozwój = Wiedza + Edukacja

Projektowanie i zlecanie badań rynku pracy sektora IT

Identyfikacja potrzeb tworzenia sektorowych ram kwalifikacji oraz kwalifikacji

Rekomendowanie rozwiązań oraz zmian legislacyjnych w obszarze edukacji

Współpraca w zakresie porozumień edukacyjnych

previous arrow
next arrow
Slider
fot. Polskie Towarzystwo Informatyczne
fot. Polskie Towarzystwo Informatyczne

Posiedzenie Rady, które odbyło się 7 grudnia 2017 r. w siedzibie PTI miało na celu podsumowania działalności Rady od czerwca bieżącego roku oraz przyjęcie planu pracy na rok 2018. Podjęto również uchwałę dotyczącą częściowej zmiany składu Prezydium Rady Kompetencji ds. Sektora IT.  Wobec nowelizacji ustawy o PARP, która od 1 września br. zasadniczo zmieniła umocowanie prawne członków Rady ważnym punktem posiedzenia Rady było przygotowanie do zmian wynikających z nowych przepisów. Jednak z powodu  braku kworum (zmiana regulaminów wymaga większości kwalifikowanej) głosowanie nad nowymi regulaminami zostało przesunięte do głosowania w formie elektronicznej.

Beata Ostrowska (przewodnicząca Rady) i Tomasz Kulisiewicz (sekretarz) przedstawili projekty uchwał dotyczących nowych regulaminów działania Rady i prowadzenia posiedzeń.

Z uwagi na to, że  procedura powołania członków Rady zgodnie ze znowelizowaną ustawą jest złożona i wielostopniowa, Rada podjęła uchwałę dotyczącą upoważnienia Prezydium do zainicjowania procedury przedstawienia ministrowi właściwemu ds. gospodarki kandydatów na członków Rady. 

Rada uznała, że wobec braku przepisów przejściowych do czasu mianowania członków zgodnie ze znowelizowaną ustawą działać będzie w dotychczasowym składzie. Sekretariat Rady rozpoczął zbieranie od dotychczasowych członków deklaracji podtrzymujących ich udział w pracach Rady i potwierdzających chęć kandydowania.

Rada dokonała też zmian w składach komitetów zadaniowych, a także zaproponowała  zainicjowanie działania grup roboczych przy komitetach.

Protokół z posiedzenia, 3 podjęte uchwały wraz z planem na rok 2018, a także projekt uchwały zmieniającej regulaminy oraz ich proponowane nowe wersje dostępne są w Repozytorium dla zalogowanych członków  i  współpracowników Rady.

Punktem obrad, który wzbudził duże zainteresowanie i któremu towarzyszyła trwająca ponad godzinę dyskusja, było przedstawienie przez zespół badawczy Uniwersytetu Jagiellońskiego kierowany przz dr Annę Szczucką założeń do przeprowadzenia Badania Kapitału Ludzkiego w sektorze IT. W dyskusji uzgodniono, że założenia badania BKL zostaną zmodyfikowane i część badania zostanie pilotażowo przeprowadzona w zatrudniajacych specjalistów IT firmach-użytkownikach informatyki.      

Galeria zdjęć z posiedzenia

III Posiedzenie Rady zdjecie 2 III Posiedzenie Rady zdjecie 3

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter!

Lider projektu:


Partner projektu:

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Projekt nr UDA-POWR.02.12.00-00-0002/16 jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020